Veel gestelde vragen

Producten:

Wat is een fractie?
De fractie geeft de zeefmaat van het product aan. Grind in de fractie 8/16, zijn steentjes varierend van 8mm tot 16mm in grootte. Dit is geen exacte maat, maar een indicatie waarop de zeef staat afgesteld. Bij sommige gesteente geldt bijvoorbeeld dat een lange platte steen van 30mm en 7mm breed wel door een zeef van 7mm valt. Het gesteente is dan groter, maar wel valt onder de fractie tot 7mm. Hoe kleiner het getal in de fracties, hoe kleiner het grind of siersplit. Lees hier meer over fracties en welk formaat je het beste kunt toepassen.
Beschikken de zandproducten over een productcertificaat?
Zandcompleet hecht veel waarde aan het milieu en het werken met kwalitatief goede producten die op een correcte manier zijn onttrokken uit de aarde. Al onze Zand & Grond producten beschikken daardoor over een productcertificaat, wat inhoudt dat deze producten geen verontreiniging bevatten (KIWA Certificering). Op deze manier is er geen risico vervuilde producten toe te voegen aan de grond.
De kleur van mijn geleverde grind wijkt wat af, hoe kan dit?
Op het moment dat onze big bags worden afgevuld op depot bevatten deze vaak nog een laag stof die de werkelijke kleur belemmeren. Dit is vrij eenvoudig af te spoelen met water of bij een flinke regenbui verdwijnt het vanzelf. Grind / split dat volledig droog is, is altijd wat fletser van kleur dan nat grind. Onze producten op de website worden zowel droog als licht vochtig gefotografeerd, zodat we een zo goed mogelijke indicatie geven van de werkelijke kleuren van het grind / split.

Bestellingen:

Is levering op een ander afleveradres mogelijk?
Het is mogelijk om een bestelling op een ander adres te laten afleveren dan het factuuradres. Tijdens het bestelproces kan deze mogelijkheid worden aangegeven. Houdt met het selecteren van het afleveradres er rekening mee dat onze vrachtwagen de locatie dient te kunnen bereiken (zie voor meer informatie Transport & Leveringen).
Hoeveel kuub is een big bag?
Al onze big bags of het nu zand, split, grind, grond of andere producten in big bag zijn worden afgevuld tot één kuub. Sommige producten worden ook afgevuld tot 0,5m3 (halve zak) of 0,7m3. Het soortelijk gewicht van een kuub is afhankelijk van het product. Zo weegt een big bag zand gemiddeld 1500 kilo en een big bag grind gemiddeld rond de 1600 kilo.
Wat is het gewicht van een 1m3 Big Bag?
Een volle big bag van 1m3 zand, grind, grond of split weegt tussen de 1400 en 1700 kilo, afhankelijk van het soortelijk gewicht van het product. Enkele producten zoals schelpen, houtsnippers of boomschors hebben een lager soortelijk gewicht. Een volle big bag weegt hier tussen de 200 en 700kg. De aangegeven gewichten bij de producten zijn bij benadering, geen rechten kunnen hieraan worden ontleend. Ons zwaarste product is gralux, dit weegt gemiddeld 1800kg bij 1m3.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Zolang de bestelling nog niet onderweg is kan de bestelling kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden. Wijzigingen of annuleringen kunnen per telefoon of email worden doorgegeven en zullen per e-mail worden bevestigd. Zodra de order in transport is, is wijzigen of annuleren in overleg. Heeft uw bestelling de status voltooid, maar is deze nog niet geleverd? Dan is de order onderweg, kosteloos annuleren is dan niet meer mogelijk.
Kan ik mijn bestelling retour zenden?
Ja, orders kunnen retour gezonden worden onder onze retourvoorwaarden: retourvoorwaarden. Retournering vindt plaats naar Nederland.
Kan ik producten afhalen?
Een klein deel van ons assortiment is beschikbaar voor afhalen. Wat hebben wij op onze locatie in Noordhoek (Noord-Brabant - Nederland) op voorraad staan:
  • Voeg & lijm artikelen, zoals voegmortels en steenlijm.
  • Kantopsluitingen kunststof, cortenstaal, verzinkt en zwart. Plus de Straightcurve borderrand.
  • Alle varianten van ons worteldoek.
  • Tapijtvezels voor paardenbodems (licht grijs en bont)
  • Polyvlokken wit voor paardenbodems
We hebben geen zand of grind in big bags op voorraad staan. Deze worden op onze zand en grinddepots afgevuld en direct geleverd. Het is dus niet mogelijk om een big bag zand of grind af te halen.
Is telefonisch bestellen mogelijk?
Indien u liever telefonisch besteld in plaats van via de webshop is dat geen probleem. Via 0031-168-404431 kun je telefonisch contact met ons opnemen. Onze medewerkers nemen graag uw bestelling aan. Opvolgend wordt een factuur gemaild welke via overschrijving, bancontact of creditcard kan worden betaalt.

Betalen:

Welke betalingsvormen zijn mogelijk?
Zandcompleet ondersteunt de volgende Belgische betaalwijze: Bancontact, creditcard en overschrijving per bank, zie voor meer informatie Bezorgkosten & Betaalwijze. Bij afhalen kan enkel contant worden betaald.
Zijn de vermeldde prijzen in- of exclusief btw?

Alle vermelden prijzen in onze webwinkel zijn inclusief btw. Op al onze producten in de Belgische webshop geldt 21% btw.

Leveringen & Transport:

Hoe worden de producten van Zandcompleet geleverd?
Big Bags, Pallets en losgestort zand wordt afgeleverd per vrachtwagen (met een lengte van 8 tot +/- 18m). Om te kunnen lossen is het noodzakelijk dat de vrachtwagen het gewenste afleveradres kan bereiken. Lees verder over transport & leveringen. De leveringen van big bags worden standaard aan de straatkant gelost op het aangegeven adres, wilt u de big bags liever op uw erf, tuin of aangegeven plaats geleverd krijgen? Geeft dit dan aan binnen het opmerkingenveld bij het plaatsen van uw bestelling. Verzoek tot levering op eigen terrein is op eigen risico en extra service vanuit ons. Geen rechten kunnen hier aan ontleend worden. Kleinere artikelen zoals steenlijm, kantopsluitingen en voegmortel wordt geleverd per post. Wij maken hiervoor gebruik van de diensten van PostNL / Bpost.
Wat kan ik doen met de lege Big Bags?
Na verwerking van het product blijft u achter met een lege big bag. Deze big bag hoeft niet retour gezonden te worden. U mag deze houden of weggooien
Wat is het levergebied van Zandcompleet?

Zandcompleet heeft de mogelijkheid om haar producten te leveren binnen heel Belgie.
Wat is de levertermijn voor big bags?
Nadat de big bag bestelling is geplaatst wordt het transport ingepland en wordt u zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. Wij leveren binnen maximaal 3 tot 5 werkdagen. Afhankelijk van de regio / postcodegebied. Wij hanteren de volgende levertermijnen:
  • Levertijd 1-3 werkdagen voor postcodegebied 10-39 en 90-99
  • Levertijd 1-4 werkdagen voor postcodegebied 40-65 en 70-89
  • Levertijd 1-5 werkdagen voor postcodegebied 66-69 (en Luxemburg)
Dien ik aanwezig te zijn tijdens de levering?
Nee, het is voor ons niet noodzakelijk dat u aanwezig bent tijdens het moment van levering. Wel is het voor onze chauffeur handig om een markeringspunt te hebben waar de levering gelost mag worden. Een teken / kruis is hierbij voldoende
Is het mogelijk levering op een bepaalde tijd te garanderen?
Voor big bags en pallets geldt dat u de avond voorafgaand aan de levering per email een definitieve bevestiging en tijdsindicatie ontvangt. Leveringen vinden plaats in blokken van 4 uur. Onze planning wordt op route ingedeeld, hierdoor geven wij geen tijdsgaranties. Nee, onze big bags worden standaard zonder pallet geleverd.

Service:

Kan ik een proefmonster bestellen?
Voor al onze producten zijn proefmonsters aan te vragen. Deze kleine proefmonsters worden kosteloos verstuurd. Om een proefmonster aan te vragen kunt u een email sturen naar klantendienst@zandcompleet.be met daarin de vermelding voor welk product u graag een proefmonster wilt en daarbij de adresgegevens. Note: het monster wat wij toesturen wordt geleverd vanuit onze eigen actuele voorraad. Daar waar wij werken met natuurproducten kan het zijn dat een bestelling een lichte kleurafwijking heeft van het ontvangen proefmonster. Liever onze producten komen bekijken? Dat kan ook. Op onze locatie in Noordhoek (Noord-Brabant / Nederland) is het mogelijk om onze producten te bekijken. Van al onze producten hebben wij monsters op voorraad staan. Wilt u hiervan gebruik maken, neem dan vooraf telefonisch contact met ons op (0031-168-404431). Dan bent u zeker dat iemand aanwezig is.
Kan ik zand huren?

Het is niet mogelijk om zand te huren.
Waar kan ik terecht voor vragen, opmerkingen of klachten?
Heeft u een vraag, opmerking of klacht over de diensten of producten van ons, dan vernemen wij dat uiteraard graag. U kunt ons telefonisch bereiken op 0031-168-404431 of per e-mail: klantendienst@zandcompleet.be. Afhandeling van een klacht Het kan zijn dat u een klacht heeft over de diensten of producten van Zandcompleet. Dat vinden wij uiteraard vervelend en willen dat graag oplossen. Het leveren van kwaliteit en service behoort tot onze kernwaarden. Wij zullen er daarom alles aan doen om een klacht tot tevredenheid te behandelen en onze dienstverlening in het vervolg te verbeteren. Lees verder op onze klachtenpagina.
Kan ik meer informatie krijgen over de producten?
Zandcompleet deelt graag haar jarenlange kennis (sinds 1985) op het gebied van onze producten. Bekijk daarom onze zandblogs om meer te leren over onze producten en de toepassingen. Uiteraard staan wij u ook graag telefonisch of per email te woord om u te helpen bij de juiste keuze. U kunt ons bereiken op 0031-168-404431 of klantendienst@zandcompleet.be.